Критерії оцінювання в закладі освіти розробляються на основі державних нормативних документів з урахуванням культури оцінювання, сформованої в гімназії, шляхом їх конкретизації до окремих видів робіт і видів діяльності.
Опис критеріїв оцінювання результатів навчання учнів, пропонований МОН, подається за рівнями та ґрунтується на таких показниках:
• сформованість пізнавальної діяльності (мотивації пізнання, сприймання, осмислення, перетворення знання, практичної діяльності);
• сформованість знань, умінь, ціннісних ставлень як складників ключових і предметних компетентностей;
• володіння розумовими операціями: вмінням аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
• пізнавальна активність;
• міра самостійності та творчості у виконанні навчальних завдань;
• сформованість вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, висувати і формулювати гіпотези. Проте критерії оцінювання, запропоновані МОН, є загальними і використовуються як основа, своєрідний каркас, за допомогою якого вибудовується власна система оцінювання закладу освіти. Для оцінювання окремих видів робіт учнів учитель має розробити критерії оцінювання результатів навчання учнів, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН, а також враховують особливості вивчення теми (обсяг годин на вивчення, кількість обов’язкових робіт), освітню програму закладу освіти, компетентнісний підхід до викладання навчального предмета (інтегрованого курсу), форму організації учнів на навчальному занятті (групова, індивідуальна, фронтальна, колективна).
Наказ МОН України № 1093 від 02.08.2024 “Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання”.
Загальні критерії оцінювання
Громадянська та історична галузь
Соціальна та здоров’язбережувальна галузь
Наказ МОН України № 1146 від 16.09.2020 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи”.
Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи.
Орієнтовні вимоги до оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи
Наказ МОН України № 1154 від 27.08.2019 “Про затвердження методичних рекомендацій про оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу”.