Безпека життєдіяльності дітей

Дії населення у разі знаходження вибухонебезпечних предметів

Правила мінної безпеки для дітей, які повертаються у звільнені міста

Домедична допомога


БОР   Бойові отруйні речовини 


Дії населення у разі надзвичайної ситуації або війни


Дії населення у разі торгівлі людьми


Дії населення у разі радіаційного забруднення

 


З дитиною в укритті: що варто знати?

       

Розкажіть дитині про план дій:

          * Складіть маршрут до укриття, розкажіть дитині інструкцію щодо послідовності її дій. Говоріть короткими та чіткими фразами.   

          * Намалюйте план укриття, поясніть дитині що і де знаходиться, як воно функціонує, де вхід і вихід, де ваше місце, де будуть знаходитись рідні.

           Якщо дитина впала в стан ступору, то важливо повернути її до вербальної комунікації та активної діяльності. Реагуйте на потреби та задовольняйте їх при можливості. Це поверне дитину до відчуття безпеки. Я піклуюсь про тебе і про себе. Дбайте про себе, ви краще допоможете дитині. Дитина бачить, як ви реагуєте на ситуацію та копіює вас. Тому для дитини важливо зрозуміти, що ви зберігаєте спокій і маєте план дій. Якщо ви занепокоєні або засмучені, знайдіть час для себе, при можливості, поспілкуйтесь з друзями та рідними. Важливо почути голос інших. Це надасть відчуття єдності та зв`язку зі світом.

             

Дозволь обійняти тебе. Тілесний контакт допоможе знизити рівень напруги, допомогти дитині заспокоїтись. Допомогти вийти зі стану ступору та знизити рівень стресу може стабільне дихання. Відновлення стабільного дихання та фізичної активності допоможе знизити рівень впливу події та стресу на організм. Який у нас режим дня? Важливо відтворювати послідовність дня. Це надасть відчуття контролю над власним життям. З самого ранку і до вечора, загинаючи пальчики проговорюйте та відтворюйте послідовність дня.

         

Ми з усім справимось: обережно закінчуйте розмови. Дитині важливо знати, що вона не залишиться на самоті. Коли ви завершуєте розмову, оцініть емоційний стан та рівень фізичної реакції: спостерігайте за мовою тіла, оцінюйте рівень занепокоєння, завершуйте на позитивному. Створюйте спільні традиції завершення дня (обійматися, молитися, пити чай або ж співати). Обмежте кількість розмов та прослуховування новин про війну в присутності дитини. Надавайте дитині лише перевірену інформацію, робіть це дозовано і відповідно до віку.

       

Поясніть сигнали сирени: «Коли чуєш сирени, це означає, що наша армія поруч, вона виявила небезпеку і бореться з нею. І це означає, що про нашу безпеку дбають.»

Запевняйте дитину, що ви зараз у безпеці:

  • “Я дорослий, я тебе захищу, я з тобою”.
  • “У нас є план, я знаю, що робити”.
  • “Дивися, скільки людей разом, і як наша армія нас захищає”.
  • “Ми обов’язково впораємося, ми дуже сильні”.
  •     
  • Не треба соромити за страх, дозволяйте виявляти будь-які емоції. Не порівнюйте з іншими, навпаки – бадьорите:  «Ти мій герой / ти моя героїня». будь-яку іншу гру, пов’язану із просторовим сприйняттям.  Запевняйте дитину, що зараз ви в безпеці. Які слова обрати? «Я – дорослий, я тебе захищу, я з тобою». «У нас є план, я знаю, що робити». «Дивись, скільки людей разом, і як наша армія нас захищає».

Перші дії  при евакуації громадян


Методичні рекомендації щодо дій у зонах ядерного ураження”PDF”

 


Якщо ви провалились під лід.

Якщо ви провалилися під лід, не панікуйте, широко розкиньте руки по крайках льодового пролому та утримуйтеся від занурення з головою під воду. Вибирайтеся на лід без різких рухів, наповзаючи грудьми і по черзі витягаючи  ноги. Вибравшись із пролому, відкотіться, а потім повзіть у той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду, таким чином, перевірена. Незважаючи на те, що вогкість і холод штовхають вас побігти і зігрітися, будьте обережні до самого берега, а там не зупиняйтеся, поки не опинитеся в теплі. Якщо на ваших очах на льоду провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу. Підкладіть під себе лижі, дошку і повзіть до ополонки, широко розкидаючи при цьому руки. До самого краю ополонки не підповзайте – кидати пов’язані шарфи або ремені треба за 3-4 метри від ополонки. Якщо ви не один, тоді лягайте на лід, і узявши одне одного за ноги, ланцюжком рухайтеся до пролому. Дійте рішуче і швидко. Витягнувши постраждалого на лід, повзіть з небезпечної зони. Потім укрийте його від вітру і якнайшвидше доставте в тепле місце, розітріть, переодягніть у сухий одяг і напоїть чаєм. Увага!  Не ходити на лід поодинці та вночі, також варто взяти мобільний телефон, щоб викликати службу порятунку. Переохолодження починається вже після двох хвилин під водою. Тому голосно гукайте про допомогу. Рухайтесь повільно, не швидко. Що робити, якщо хтось інший провалився під лід Не потрібно стрімголов кидатися на допомогу: лід поруч з місцем провалу може проламатися, а ви опинитесь у воді. Насамперед зателефонуйте до служби порятунку за номером 101. Потім знайдіть палицю або мотузку або імпровізуйте: наприклад, зв’яжіть кілька шарфів або ременів. Підбирайтесь до ополонки поповзом, щоб ваша вага розподілялася по більшій площі, та зупиніться в декількох метрах від води. Киньте потерпілому палицю, мотузку або те, чим можна їх замінити, і тягніть. Назад теж треба повзти. Встати можна буде, лише коли під ногами виявиться товстий лід або земля. Коли виберетеся на берег, як можна швидше вирушайте в тепле місце і надайте людині першу допомогу до приїзду швидкої: зніміть мокрий одяг, допоможіть зігрітися, напоїть чаєм. Криворізькі територіальні курси цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (І категорії)